.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزراي كشاورزي و اقتصاد به مجلس فراخوانده مي‌شوند
نماينده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: در صورت تعلل بانك كشاورزي در پرداخت 15 ميليارد تومان تسهيلات چايكاران، وزراي كشاورزي و اقتصاد به مجلس فرا خوانده مي‌شوند ...
وزراي كشاورزي و اقتصاد به مجلس فراخوانده مي‌شوند

نماينده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: در صورت تعلل بانك كشاورزي در پرداخت 15 ميليارد تومان تسهيلات چايكاران، وزراي كشاورزي و اقتصاد به مجلس فرا خوانده مي‌شوند.

اسدالله عباسي پيش از ظهر امروز در جمع چايكاران اين شهرستان از عدم پرداخت وام به چايكاران به شدت انتقاد كرد.

وي افزود: اگر تا 12 ارديبهشت جاري تسهيلات 15 ميليارد توماني دولت به كشاورزان چايكار بابت بهزراعي و توزيع باغ‌هاي چاي پرداخت نشود وزراي جهاد كشاورزي و اقتصاد را به مجلس فرا مي‌خوانيم.

عباسي با بيان اينكه هيچ تعللي از طرف بانك‌هاي كشاورزي منطقه براي پرداخت اين تسهيلات پذيرفته نيست، تصريح كرد: دولت اين وام را با سود چهار درصد در اختيار چايكاران قرار داده تا آنها با انگيزه بيشتر فصل زراعي امسال را آغاز كنند.

وي با اشاره به اينكه قيمت تعيين شده برگ سبز چاي امسال كارشناسي شده نيست، اظهار داشت: امسال قيمت پيشنهادي مجموعه دست‌اندركاران و مسئولان استان براي هر كيلو برگ سبز چاي درجه يك 640 تومان و درجه دو 320 تومان است كه تلاش مي‌شود اين قيمت پيشنهادي از طرف دولت به تصويب برسد.

نماينده مردم رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي معضل چاي را به قبل از دولت نهم عنوان كرد و گفت: با تلاش نمايندگان و ديگر مسئولان در دولت نهم توانستيم خريد تضميني برگ سبز چاي را مصوب كنيم كه آن نيز تنها براي نجات چاي بوده تا از مرگ حتمي نجات پيدا كند.

عباسي با اشاره به احياي دوباره سازمان چاي كشور خاطرنشان كرد: برخي از احياي دوباره اين سازمان وحشت كرده‌اند و امروز دم‌كلفت‌هاي مفاسد اقتصادي در بحث چاي شناخته شده‌اند و اجازه نمي‌دهيم مافياي چاي بار ديگر در روند چاي كشور اختلال ايجاد كند.

وي با بيان اينكه سازمان چاي سابق خود مافياي چاي شده بود، افزود: بيشتر نيروهاي پايتخت‌نشين آن به دنبال تجارت چاي و دست‌نشاندگان مافياي چاي بودند.

نماينده مردم رودسر و املش در مجلس تصريح كرد: امروز سازمان چاي كشور در گيلان مستقر شده و تمام سياستگذاري‌ها مربوط به صنعت چاي كشور در زمينه نظارت، مديريت در خريد برگ سبز، فرآيند توليد چاي خشك، تنظيم بازار و بازرگاني به آن واگذار شده است.

عباسي گفت: اميدواريم امسال شاهد جشن شكوفايي صنعت چاي كشور باشيم و امسال سال طلايي براي چاي گيلان و مازندران است.

وي واردات بي‌رويه و بدون ضابطه چاي را سبب نابودي اين صنعت دانست و اظهار داشت: از سازمان چاي كشور مي‌خواهيم درباره فعال كردن بخش بازرگاني، تنظيم بازار و توزيع چاي ايراني در سبد مصرف مردم برنامه‌ريزي و سياستگذاري دقيق داشته باشد.

رئيس سازمان چاي كشور نيز در اين مراسم گفت: امسال تاكيد ويژه رئيس جمهوري، تمام دولتمردان و وزير كشاورزي توليد چاي كيفي است و به همين منظور همه چايكاران بايد در برداشت برگ سبز چاي كيفي و كارخانه‌داران در توليد چاي خشك كيفي تلاش مضاعف كنند.

علي محرر افزود: در صنعت چاي كشور بايد به سه مقوله كشاورز، كارخانه‌دار و بازار به عنوان يك زنجيره نگاه شود و ناديده گرفتن هر كدام از اين سه ركن، صنعت چاي ضربه مي‌خورد.

وي خاطرنشان كرد: اگر امسال كشاورزان چايكار مانند سال‌هاي گذشته هر برگي را برداشت كنند سازمان چاي برگي را تحويل مي‌گيرد كه نزديك به استاندارد باشد.

محرر تصريح كرد: به هيچ مسئولي اجازه نمي‌دهيم كه در روند خريد چاي دخالت كند و بايد امسال از نظر كيفيت چاي سربلند باشيم.

رئيس سازمان چاي كشور كيفي‌سازي چاي را قابل دفاع توسط دولت، نمايندگان و ديگر مسئولان دانست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.